Monday 30 May 2011

kisah di sebalik reunion..

                                                                                                                                                                                                
                                                                                                                                                                     
Salam..masih terbayang2 lagi betapa seronoknya aku di waktu dan saat di dlm gmbr ini..tanggal 13hb mac 2011 adalah tarikh yg x akan aku lupakan wat selamanya,kerana pada tarikh itu buat julung2 kalinya kitaorg mengadakan majlis reunion 1981..mana nya x seronok,ada di antara kami hmpir 12thn x penah berjumpa..terpisah membawa haluan masing2..walaupun antara satu sama lain tinggal x lah jauh mana,tp x pernahnya bersua muka..klau x kerana facebook yg menyatukan kami rasanya smpi bila pun kitaorg x kan berjumpa..i like facebook..hihihiii...
                Plan utk mengadakan reunion ni bermula dr sahabat aku Rohaidah dan Haniza..bila aku terbaca jer kat facebook trus dtg minat pada diri aku utk turut serta..apalagi aku pun terus menawarkan diri utk sama sama membantu menjayakan majlis ni,padahal satu apa pun aku x tahu ttg reunion ni..dr mana nk di mulakan dulu..camner nk aku kumpulkan kwn2 sek dulu..sedangkan mmber fb aku x der lah seramai mana..ramai yg x dpt di kesan..ialah mgkin diaorg x guna nama penuh..msing2 guna nama pena lain gaknya..tu yg ssh nk cr..setelah berbincang pnya bincang dgn sahabatku rohaidah..nmpknya masih lum ada perkembangan yg positif ttg majlis ni..dia plak upanya sibuk nk menguruskan majlis perkahwinan dia yg dh nak hmpir tiba..emm camner ekk..fikir pnya fikir akhirnya aku ambil kata putus utk teruskan juga,x kisahlah berapa family yg nk join pun asalkan majlis ni dpt diteruskan juga..rugi ssgt rasanya klau di batalkan..sbb bila aku fikir2 bila lagi lah aku dpt jumpa diaorg semua ..inilah masanya..andailah umo ni x pnjg,sekurang kurangnya aku dpt jumpa diaorg dan bermaafan jika selama di sekolah dulu aku ada bnyk buat salah dgn diorg..ok2 perancangan pun diteruskan,tp yg kelakornya semuanya aku uruskan melalui telefon dan fb jer..mmg x der masa nk berjumpa duk berbincang,sbb masing2 kebanyakannya ada anak kecil termasuklah aku..aku cuba sedaya upaya utk mengumpulkan rakan2 utk sama2 sertai majlis itu..biasalah mcm2 ragam dan alasan aku terima..x perlah aku fhm masalah korang..x berkecil hati pun..huhuuuu. satu demi satu aktiviti telah aku cuba aturkan..aku cuma nk pastikan diaorg rasa fun sgt pabila ada di majlis tu nnti.
              Satu yg aku paling x lupa dlm aku menghandle majlis ni..rasa 2 minggu awal aku dh booking tmpt utk majlis ni..iaitu di D'balau chalet cafe..segala menu telah dirancang,dan mendpat kerjasama yg baik bg pihak chalet..tup2 seminggu lg majlis nk di adakan,pihak chalet memberitahu yg majlis x dpt di lakukan di situ atas sbb tertentu..tergamam aku di buatnya..huhuuu tuhan jer yg tau bertapa terkejutnya aku time tu..dlam kotak fikiran aku time tu mana tmpt lg aku nk cari dlm keadaan masa yg agak singkat..nasib lah baik aku blum bayar apa2 duit pendahuluan..klau tidak masaklah aku..korang tau,satu rahsia yg korang mgkin x tau..aku menangis teresak dlm kereta memikirkan camner nak wat masa tu..huuuuhuuu gembeng kan aku..masa tu aku dh terbayangkan keseronokan yg korang semua bayangkan..mgkin korang semua dh plan mcm2 pada majlis tu..jd aku x nak lah hampakan perasaan korang...dan aku yakin pada diri, aku mampu teruskan..aku x nak berputus asa..aku akan cr jln supaya majlis ini dpt di jalankan juga..lama gak aku cr jln mana nak cr tmpt lain..klau bleh murah,selesa dan menarik tmptnya...hahaa akhirnya dpt juga..itupun atas bantuan seorg rakan aku.".Punggai Bayu Beach Resort.."pantainya yg indah dan penuh dgn suasana kg..alhamdulilah..akhirnya tuhan makbulkan juga impian kami..walaupun x ramai yg join aku x kisah..aku fhm mgkin ini first reunion jd mgkin ramai yg lum bersedia..dan kebanyakkan nya ramai yg duduk luar dr jb,jd ramai yg ssh nk pulang bercuti..mudah mudahan next year ramai yg akan turut serta yer...
              Ada 2/3 acara yg telah aku aturkan dlm majlis ni..nmpknya semua berjln dgn lancar,dan aku nmpk diaorg semua happy ssgt..kitaorg apalagi x lepaskan peluang utk berposing sakan..maklumlah dh lama x jumpa..paling aku sedih bila melihat sahabatku Nazarina dan Hani berpelukan sbb dh terlalu lama x jumpa..aku plak yg emo smpi mengalirkan air mata..aku tau diaorg mmg rpat di waktu sekolah dulu..status dan kerjaya yg memisahkan diaorg..akhirnya dpt juga bersua kembali..Ucapan terima kasih yg x terhingga aku ucapkan pada sahabatku yg sorang lg ni namanya Diana..kesian,dia bersungguh2 utk turut serta tp di saat2 akhir terpaksa membatalkan kerana ada urusan penting di selangor..x perlah Diana aku fhm masalah ko waktu tu..nyawa mmg lg penting dr segala galanya..terima kasih kerana telah memberi sedikit sumbangan supaya majlis itu dpt berjln dgn lancar..terima kasih semuanya..terima kasih atas kerjasama yg di berikan,mmg x di nafikan aku mmg terlalu penat nk handle majlis kecil ni,apatah lg klau majlis yg besarkan...tp hati aku puas..puas ssgt, aku cuma nk buktikan pada seseorg yg aku boleh melakukannya..sayonara..

2 comments:

  1. Salam,

    Lisa, aku ada tag ko join satu contest ni... leh check kat blog aku... Joinlah, mng tu perkara kedua... yg penting leh promosikan blog...

    ReplyDelete
  2. aiseh....jgn r ko letak nama aku tu.isk...

    ReplyDelete