Sunday 29 May 2011

my big family..

                                                                                                                                                                                                         Salamm..tanggal 15november 2008 adalah tarikh yg paling bermakna dlm hidup aku..aku telah di satukan dgn pilihan hati sape lg klau bkn cik aris kita ni..aku ada sebuah keluarga yg besar tau..aku ada 9org adik beradik..emm terror x bapak aku..hehehee 2org kakak,2org abg dan 4org adik..kakak2 dan abg ku semua dh pun mendirikan rumahtangga dan diaorg semua ada kerjaya sendiri..cuma aku jer yg still msih jd suriumah sepenuh masa..kakak yg sulung seorg cikgu di sek men p.gudang..no 2 yg berdiri sebelah cik aris tu..dia kerja dgn pelantar minyak kat tgh laut tu..haha gitulah kejanya aku pun x fhm sgt keja abg aku ni..muka dia nmpk garang kan???tp jgn risau dia baik sbnrnya..abg yg penyayang gitu..hahaaa.. no 3 abg juga..tp cedih dia x der lah dlm gmbo ni..dia x balik masa majlis kawen aku..sbb wife dia kena pergi kursus selama seminggu,jd dia terpaksalah jaga anak di rumah..lg pun dia duk jauh kat puchong..x per abg uda,aku fhm..ko nk lari dr tugas kan..hahaa.no 4 kakak aku..yg kelakor dan yg penuh seribu satu rahsia..skrg dia bertugas sebagai staffnurse dia Pusat Dialisis(MAIJ) di johor baharu..no 5 siapa lg klau bkn aku..suriumah dulu kini dan selamnya.. no 6 adik lelaki kesayangan aku,tul2 duduk depan aku..dia ni pun kelakor juga..kelakor jenis spesis apa pun aku x fhm dia ni..tp kekadang baran nya bleh tahan juga..msih bujang lagi..emm ada yg berminat???? x pyh lah..rasa duit simpanan pun x der lg..camner lah nk sara anak dara org..tp dia kerja tau..keja sebagai  peng x ray besi..hihii sory lah ajib ssh bebenor nk sebut nama keja ko ni..keja ala2 cam burung hantu lah..mlm terpaksa berjaga..siang membuta sampai bengkak2 muka..apapun aku bangga sbb dia dh ada kerja ttp skrg..sekurang2 nya seluar dalam dia pun dia dh bleh beli sendiri..huhuu    
        seterusnya no 7 adik lelaki aku..dia baru jer lg mendaftarkan diri di universiti teknikal malaysia melaka..alhamdulilah..syukur ada adik lelaki yg berjaya..mudah mudahan dia berusaha dan terus berjaya. no 8 adik perempuan,yg masih lagi blaja di tingkatan 3 n last adik perempuan bongsu yg berumur 9thn..cerdik n manja ini bdak..hahaa Yg berdiri btul2 sebelah aku tu adalah mak dan ayah kesayangan..emm utk pengetahuan ini bkn mak kandung aku..cuma mak tiri jer..tp aku dh anggap dia mcm mak aku sendiri..bnyk kisah suka duka yg aku dh bnyk syer ngan dia..mak aku dh lama pergi menghadap ilahi..sop sop..sedih ni...masa aku 10thn lg mak aku dh pergi tinggalkan aku..dia meninggal dunia akibat kemalangan jln raya..sedih,mls nk ingat2 lagi kisah sedih tu..semoga roh mak Hasidah bte Mohammad di tempatkan di kalangan org2 yg beriman..amin.Ok kita teruskan..aku skrg dh ada 11 anak buah..yg cerdik dan yg tersgt nakal pun ada..diaorglah penghibur hati ayah dan mak aku..time ada cuti pnjg ataupun aidilfitri..semua pasti balik ke kg berkumpul memeriahkan lg suasana..riuh rendah di buatnya umah atuk khamis bila semua cucu2 nya ada..mcm nk terbalik umah di buatnya..apapun aku happy dgn suasana begitu..normal lah kan..nama pun big family..k lah batuk aku mkin teruk lah..wat kan aku x selesa nak taip lebih pnjg berjela..dh mcm2 jenis ubat batuk aku mkn msih juga x reda..oh tuhan tolonglah sembuhkan aku..huhuuuu k kita jumpa di lain ruangan yer..sayonara..

3 comments:

  1. wah, masa ni damia tkde lg... klu dh campur damia n adik2 damia (hehehe), lg besarlah family ni...

    ReplyDelete
  2. Iyelah Ris.Bila nak ada adik Damia?

    ReplyDelete
  3. wa....da ada blog....tahniah......

    ReplyDelete